ŞİRKETLERDE KURUMSAL İLETİŞİM VE EKİP İÇİ İLETİŞİM NEDEN ÖNEMLİDİR?

İletişim, insanların toplu yaşamaya başlamalarından itibaren günümüze kadar gelen ve değeri her geçen gün gitgide artan bir kavram. Kurumsal iletişimin ise, buna paralel olarak 20.yüzyılın başlarından itibaren evrim geçirdiğini ve içeriğinin farklılaşarak zenginleştiğini hep birlikte gözlemliyoruz.
İletişim, kurumların faaliyetlerini sürdürmeleri ve iyi bir çalışma ortamı sağlamaları açısından bel kemiği niteliğindedir. Bir başka ifadeyle yönetimde kalite girişimi, önce iletişimle başlar. Şirketlerin, çalışanların motivasyonunu yüksek tutma ve buna paralel olarak kaliteli ürün ve hizmet üretimi elde etme amacı etkin bir kurum içi iletişimle mümkündür. Şirket içi motivasyonun başarılı bir kurum içi iletişim çalışmasıyla paralel ilerlediği de açık bir gerçektir.
Ekipleri, şirketlerde organizasyonel görev ve hedeflere ulaşmanın temel anahtarlarından biri olarak kabul edebiliriz. Ekip içi iletişim, çalışanlar arasındaki sözlü & yazılı etkileşimi ifade eder ve bu etkileşim toplantı, birebir görüşme veya e-mail yazışmalarına kadar çeşitli formlarda gerçekleşebilir. Kurumlarda etkili ekip iletişimi hayati bir işleve ve öneme sahiptir. Etkili iletişim, ekip üyelerinin projelere katkıda bulunmalarını ve düşüncelerini paylaşmalarını teşvik ederek, iş birliği ve üretkenlik düzeyini artırır.
Ekip içi iletişim, liderlik tarafından belirlenen açık yöntemlerle başlar ki, bu durum işyerinde çatışma, gerginlik ve yanlış anlamaların artma riskini azaltma veya sıfırlama açısından oldukça önemlidir. İyi iletişim, sağlıklı bir iş kültürünün ve düzgün işleyen bir ekibin temelini oluşturur ve bu ekip iyi bir iletişim düzeyini yakaladığında işlerin tüm yönleri daha iyi bir şekilde gelişeceği aşikardır. Başarılı çalışma ekipleri, kaliteli ve anlaşılır bir iletişime sahip olurlar.
Ekip İçi İletişimi Nasıl Geliştirebiliriz?
- Açıklık ve şeffaflık, iyi niyetli diyalogları teşvik eder ve güven inşasını destekler; açıklığı ve şeffaflığı teşvik edin.
- Şirket çalışanlarının veya grup üyelerinin fikirlerine saygı duymak, etkili iletişimin vazgeçilmez bir unsurudur; tüm görüşlere saygı duyun.
- Ekip üyelerinin her birinin görev ve rolleri net bir şekilde belirlenerek tanımlandığında kendilerinden ne beklenildiğini, yapmaları ve başarılı olmak adına yapmaları gerekenleri daha iyi anlarlar ve bu durum organizasyonu olumlu bir şekilde etkileyerek başarılı sonuçlar elde edilir; görevleri tanımlayın.
- Geri bildirime izin verme konusu ekip içi iletişimi güçlendirmede önemli bir yere sahip olup, bu konu her zaman karşılıklı ve iki yönlü olmalıdır; geri bildirime izin verin.
- Çalışanlara, birbirleriyle daha yakın ilişkiler kurabilmeleri ve takım ruhunu güçlendirebilmeleri için iş dışı etkinlikler ve ekipler oluşturma faaliyetleri gibi özel alanlar yaratılmalıdır; ekip oluşturmaya öncelik verin.
- Ekip içi iletişimi güçlendirmek ve daha samimi iletişime olanak sağlamak için genel formata uygun rutinler oluşturulmalıdır. Bu tip diyaloglar farklı yaklaşım ve yöntemlerle yapılabilir; takip, görüşme ve toplantılar için farklı rutinler oluşturun.
- Empatik iletişim, karşı tarafın istediği şekilde iletişim kurma yeteneğidir, karşı tarafından ne anladığını ve ne istediğini sorgulayın; empati yapın.
Liderliğinizi ekiplerinize açık bir şekilde sunun, onlardan tam olarak ne istediğinizi açık bir şekilde söyleyin, onların neler istediğini somut bir şekilde kendinize aktarmalarını isteyin ve en önemlisi ÖRNEK OLUN.
Kriz iletişimi, itibar yönetimi, sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik vizyonuna kadar birçok noktada kurumsal iletişim bir hayli önemli. Özetle; kurumsal iletişimin şirket stratejisinin koruyucu kalkanı olarak tanımlanması yerinde olacaktır.