Randevulu Sanal Sıra Sistemi (RSS) Projesi
Randevulu Sanal Sıra Sistemi (RSS) projesi 180 Günlük İcraat
Programları kapsamında Bakanlığımızın Cumhurbaşkanlığı’nca takip edilen 17
eyleminden birisidir.
1. RSS Sistemi Nedir?
Randevulu Sanal Sıra Sistemi, sürücülerin;
- Web (http://rssticaret.gov.tr),
- Mobil (android ve IOS
işletim sistemleriyle uyumlu)
- Kiosk uygulamaları
üzerinden belirleyebilecekleri tarihte ve ilgili gümrük müdürlüklerince
sistemde tanımlanabilen zaman dilimleri içerisinden seçtikleri saatte randevu
almaları ve bu randevu saatine göre gümrük kapısına ilerlemeleri esasına
dayanmaktadır.
Sistem, randevu saatine ve randevu sahibine ilişkin bilgileri içeren ve sistem
içerisinde üretilen karekod kullanılarak TIR Parkı üzerinden ülkeden çıkış yapmak
üzere Gümrük Kapısına geçilmesi suretiyle işlemektedir.
Bahse konu yazılım, yük ve araç özelliklerine göre öncelik tanıma algoritmasına
sahip olup, sırası gelen araca ilişkin bilgiler hem saha içerisine kurulacak
led bilgilendirme tabelalarına yansıyacak hem de sürücü cep telefonlarına
bildirim ve kısa mesaj olarak gönderilecektir. Aldığı karekodunu kaybeden veya
mobil cihazı arızalanan sürücüler ise TIR Parkı içerisinde bulunan kiosklardan
randevusunun veya karekodunun çıktısını alarak işlemine devam edecektir.
2.Sistemin Faydaları
Nelerdir?
RSS;
- Araçların terminal girişinde ve içerisinde geçirdiği zaman ve bekleme
süresini kısaltan,
- Sürücülerin Gümrük Kapısından ne zaman geçebileceklerini yaklaşık olarak
öngörmesini sağlayan,
- TIR kuyruklarını minimize etmeyi amaçlayan,
- Tamamen dijital ortamda hızlı sıra yönetimini temin eden,
- Etkin Gümrük Kapısı Yönetimini benimseyen,
- 8 dilde hizmet verecek şekilde tasarlanmış,
- Kullanıcı dostu,
Çoklu uygulamalardan (web, mobil, kiosk) erişilebilen bir uygulamadır.
3. Uygulamaya Başlama
Sistem Kapıkule Gümrük Kapısı’nda 13 Temmuz 2020 tarihi itibariyle pilot
olarak devreye alınmıştır. 1 ay sürecek pilot uygulamanın ardından Kapıkule
Gümrük Kapısı’nda bütün firmalar işlemler itibariyle devreye alınacaktır.
Akabinde Hamzabeyli ve Karkamış Gümrük Kapılarında çalışmalara
başlanacaktır.
4. Kullanım Kılavuzu
Sistemin nasıl kullanılacağına ilişkin kullanım kılavuzları hazırlanmıştır.
Kılavuzlarda yer alan adımların takip edilmesi karşılaşılabilecek sorunların
azalmasında önemli rol oynayacaktır. 3 farklı alanda tasarlanan kullanım
kılavuzlarına aşağıda yer verilmiştir:
• Web Kullanım Kılavuzu
• Mobil Kullanım Kılavuzu
• Web Sesli Video
5. Uygulama ile ilgili
yaşanabilecek aksaklıklar ve olası taleplere ilişkin hususlar
RSS Uygulaması kapsamında karşılaşabileceğiniz aksaklıklara yardım alma ile
uygulamanın geliştirilmesi ve daha da ileriye götürülmesi noktasında görüş,
öneri, talep ve değerlendirmelerinizi 444 8 482 numaralı Gümrük Teknik Destek
ve Mevzuat hattımızda 7 /24 esaslı çalışan çağrı merkezi personelimizle
paylaşabilirsiniz
Sistemde karşılaştığınız aksaklıkları, buna ilişkin ekran görüntüsü ve
taleplerinizle birlikle anlaşılır bir şekilde http:// rssticaret.gov.tr’de yer
alan e-posta adresine gönderebilirsiniz. Göndereceğiniz iletide vergi numarası
ve/veya TC kimlik numarasının olması faydalı olacaktır.
Ticaret Bakanlığı Sitesi İçin Tıklayınız.
Ayrıntılı Bilgi İçin