Elektronik Başvuru Sistemi (EBS) Firma İletişim Bilgileri Güncelleme ve Firma Kayıtları

20.04.2020 - Bilgi Sistemleri Dairesi Başkanlığı
Elektronik Başvuru
Sisteminde (EBS) kayıtlı firmaların adres, iletişim ve KEP adresi bilgilerinde
hatalar tespit edilmiştir. Firmalara kayıtlı adresleri üzerinden gönderilen
birçok resmi yazı adres hatası nedeniyle geri dönmekte, KEP adresleri üzerinden
gönderilen yazılar ise KEP adresinin hatalı veya aktif olmaması nedeniyle
ulaştırılamamaktadır. EBS’de kayıtlı tüm firmaların firma yetkililerinin
EBS-Kullanıcı İşlemleri- Firma Bilgileri ekranından firma adres, il, ilçe,
telefon, e-posta adresi ve KEP adresi bilgilerini kontrol etmeleri ve gerekli
güncellemeleri yapmaları gerekmektedir.
Kurumumuz Elektronik
Başvuru Sistemine mutlaka MERSİS numarası ile kayıt olunması
gerekmektedir. Sadece MERSİS numarası olmayan Kamu Kurumları, Döner Sermaye
İşletmeleri ve Esnaf ve Sanatkarlar Odasına kayıtlı olanlar vergi numarası ile
kayıt olabilirler. Firma kayıtlarında tüm bilgilerin doğru girilmesine özen
gösterilmelidir.
EBS sisteminde MERSİS
kaydı bulunan firmalar firma yetkili değişikliklerini EBS-Kullanıcı İşlemleri-
Firma Bilgileri- Firma Yetkilisi Bilgileri ekranından yapabilirler. EBS’de
MERSİS kaydı olmayan firmaların Kuruma yapacakları firma yetkili değişikliği ve
firma unvan değişikliği başvurularında dilekçelerinde mutlaka MERSİS numarasını
belirtmesi gerekmektedir.
Firma faaliyet tipi değişiklikleri
ve eklemeleri ile firma iletişim bilgileri güncellemeleri firma yetkilileri
tarafından yapılabildiğinden, değişikliklerin Kurumumuza başvuru yapılmadan
firma yetkilisi tarafından yapılması gerekmektedir. Firma tipi,
firma yetkilileri tarafından EBS-Kullanıcı İşlemleri- Firma Bilgileri
ekranından “Firma Tipleri” alanından eklenebilmektedir.