NE ARAMIŞTINIZ
TR
TR EN DE


Mevzuat
2021/2 sayılı Genelge - TPS-Emniyet Genel Müdürlüğü-KDV İstisna Belgesi
11/01/2021

Gümrükler Genel Müdürlüğünün 2021/2 sayılı genelgesinde;

 

“20.03.2012 tarihli ve 28239 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan 2012/6 sayılı “Gümrük Hizmetlerinde Tek Pencere Sistemi” konulu Başbakanlık Genelgesi çerçevesinde Bakanlığımız koordinasyonunda Tek Pencere Sistemi'nin yaygınlaştırılması çalışmaları devam etmektedir.

 Bu çerçevede 3065 sayılı KDV Kanunu’nun 13 üncü maddesinin (f) bendine istinaden Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen KDV İstisna Belgesinin Tek Pencere Sistemi kapsamına alınması uygun bulunmuştur.

 Bu doğrultuda, söz konusu belgenin başvurusu, düzenlenmesi ve kullanılmasına ilişkin işlemler aşağıda belirtildiği şekilde gerçekleştirilecektir:

 1-      1048 kodlu TPS-EGM-KDV İstisna Belgesi başvurusu yükümlüsünce E-Devlet Kapısı'nda Ticaret Bakanlığı menüsü altında bulunan Tek Pencere Sistemi hizmetine ilişkin linkten gerçekleştirilir.

2-      Yükümlüsünce yapılan başvurular Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından Tek Pencere Portal Sistemi üzerinden incelenerek uygun bulunması halinde onaylanır.

3-      Emniyet Genel Müdürlüğünce onaylanan başvurular için Sistem tarafından 23 haneli belge ıd oluşturulur.

4-      Tek Pencere Sistemi tarafından oluşturulan 23 haneli belge (ıd) numarası/belge satır numarası (Örnek: Referans No: 20545419881048000003392/1) yükümlüsünce ilgili gümrük beyannamesinin 44 no.lu kutusunda “Belge Referans No” ve “Belge Tarihi” alanlarında beyan edilir. 5- Söz konusu belgeye ilişkin bilgiler elektronik ortamda yer alacağından, beyanname ekinde ayrıca kâğıt ortamında ıslak imzalı belge aranmaz.”

 Denilmektedir.

 Genelge ekte bilgilerinize sunulmuştur.

Ayrıntılı Bilgi İçin

Web sitesi kullanım deneyiminizi iyileştirmek için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanıyoruz. Detaylı bilgiye Çerez Politikası’nden erişebilirsiniz.
Onaylıyorum
  
Onaylamıyorum